Top
Πρόχειρο φαγητό και κατάθλιψη - Κρητικού Μαρίνα
fade
8114
post-template-default,single,single-post,postid-8114,single-format-image,eltd-core-1.1.1,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.6,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Πρόχειρο φαγητό και κατάθλιψη

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Λας Πάλμας Ντε Γκραν Κανάρια και το Πανεπιστήμιο της Γρανάδας δημοσίευσαν μια έκθεση στο περιοδικό «Public Health Nutrition», η οποία αναφέρει πως η κατανάλωση ετοίμων τροφών (κέικ, κρουασάν, ντόνατς κτλ) καθώς και το γρήγορο φαγητό (χάμπουργκερ, χοτ ντογκ, πίτσα κ.λπ.) συνδέονται με αύξηση 51% της συχνότητας εμφάνισης κατάθλιψης, σε σύγκριση με όσους τρώνε ελάχιστα ή δεν καταναλώνουν κανένα από τα συγκεκριμένα τρόφιμα.

Οι ερευνητές που διεξήγαγαν τη μελέτη διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος της κατάθλιψης θα μπορούσε να είχε μειωθεί, εάν οι εθελοντές κατανάλωναν μικρότερες ποσότητες ετοίμων φαγητών.

Ο δρ Αλμουντένα Σάνσες Βίλεγκας, ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, σχολιάζοντας το αποτέλεσμα της έρευνας δήλωσε: «Το γρήγορο φαγητό αυξάνει τον κίνδυνο για κατάθλιψη. Η μελέτη μας διαπίστωσε πως όσοι τρώνε μεγαλύτερες ποσότητες ετοίμων φαγητών είναι σωματικά αδρανείς και γενικά εμφανίζουν κακές διατροφικές συνήθειες. Συνήθως, τα άτομα αυτά καταναλώνουν λιγότερα φρούτα, ξηρούς καρπούς, ψάρια, λαχανικά και ελαιόλαδο, επίσης καπνίζουν ή εργάζονται περισσότερο από 45 ώρες την εβδομάδα».

Η αύξηση της κατάθλιψης πιθανότατα οφείλεται εν μέρει στη μεταβολή της διατροφής και στην κατανάλωση λιπών κακής ποιότητας που έχουν αντικαταστήσει ευεργετικές λιπαρές ουσίες, όπως πολυακόρεστα λίπη, τα φυτικά έλαια και τα ψάρια, με τα λιπαρά του κρέατος, βουτύρου και άλλων προϊόντων, όπως τα γλυκίσματα μαζικής παραγωγής και το φαστ φουντ.

Η κατάθλιψη στα παιδιά και στους ενήλικες επεκτείνεται με ανησυχητικό ρυθμό, με αποτέλεσμα να διαγιγνώσκονται παγκοσμίως τον χρόνο περισσότερο από 120 εκατ. άνθρωποι. Για την αντιμετώπισή της συνταγογραφούνται αντικαταθλιπτικά, που είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικά, γιατί λειτουργούν μόνο για να καλύψουν την υποκείμενη αιτία της ασθένειας.

Για την αποφυγή της κατάθλιψης οι ερευνητές συνιστούν μια διατροφή που να περιλαμβάνει φυσικές τροφές με πολλές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, καθώς και την κατανάλωση ελαιολάδου.