Top
Οι φυτικές ίνες προάγουν τη μακροζωία και προλαμβάνουν τη νοσηρότητα - Κρητικού Μαρίνα
fade
10255
post-template-default,single,single-post,postid-10255,single-format-image,eltd-core-1.1.1,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.6,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Οι φυτικές ίνες προάγουν τη μακροζωία και προλαμβάνουν τη νοσηρότητα

Οι άνθρωποι που κάνουν διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες είναι λιγότερο πιθανόν να αποβιώσουν από οποιαδήποτε αιτία, σύμφωνα με νέα κινεζική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Epidemiology.

Επιστημονική ομάδα του Αντικαρκινικού Ινστιτούτου της Σαγκάη υποστηρίζουν ότι οι φυτικές ίνες μειώνουν τον κίνδυνο χρόνιων νόσων, περιλαμβανομένων των καρδιοπαθειών, του εγκεφαλικού επεισοδίου, του διαβήτη και αρκετών μορφών καρκίνου.

Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία από 17 ήδη δημοσιευμένες μελέτες στις οποίες είχαν συμμετάσχει συνολικά 982.411 άνδρες και γυναίκες, κυρίως από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια των ερευνών είχαν καταγραφεί 67.000 θάνατοι.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες, ανάλογα με την καθημερινή πρόσληψη φυτικών ινών.

Όσοι έτρωγαν την μέγιστη ποσότητα, είχαν 16% μικρότερη πιθανότητα θανάτου από εκείνους που έτρωγαν την ελάχιστη.

Επιπλέον, από την περαιτέρω επεξεργασία των δεδομένων οκτώ μελετών προέκυψε 10% μείωση του κινδύνου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία για κάθε 10 γραμμάρια αύξησης της ποσότητα φυτικών ινών που κατανάλωνε κάποιος.

Σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις, οι ενήλικοι πρέπει να καταναλώνουν 14 γραμμάρια φυτικών ινών ανά 1.000 θερμίδες. Αυτό μεταφράζεται σε 25 γραμμάρια την ημέρα για τις γυναίκες, και σε 38 γραμμάρια για τους άνδρες.

«Κατά μέσο όρο, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες, η πρόσληψη φυτικών ινών είναι πολύ χαμηλότερη από τη συνιστώμενη», επισημαίνει η Δρ Βικτόρια Μπάρλεϊ από το Πανεπιστήμιο του Λιντς στη Μ. Βρετανία, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης.

Όπως εξηγεί η βρετανή ειδικός, τα οφέλη των φυτικών ινών είναι γνωστά εδώ και δεκαετίες, τουλάχιστον σε ότι αφορά τη μείωση της χοληστερόλης, της υπέρτασης, της γλυκόζης και της ινσουλίνης, και ενδεχομένως και της φλεγμονής.

Επιπλέον, οι φυτικές ίνες προσφέρουν ταχύτερα και για περισσότερο χρόνο το αίσθημα του κορεσμού. Συνεπώς συμβάλλουν στον έλεγχο του βάρους και της υπερφαγίας.

«Όλοι αυτοί οι παράγοντες είναι που συνεργατικά οδηγούν στη μείωση της θνησιμότητας, η οποία παρατηρήθηκε και στην κινεζική μελέτη», προσθέτει η Δρ Μπάρλεϊ.
Και τονίζει ότι δεν είναι δύσκολο να καταναλώσουμε 10 επιπλέον γραμμάρια φυτικών ινών καθημερινά. Αντιστοιχούν σε δύο μερίδες δημητριακών ολικής άλεσης ή δύο μερίδες φρούτων ή λαχανικών.

Σε κάθε περίπτωση όμως ξεκαθαρίζει ότι, η κινεζική μελέτη δεν απέδειξε ότι η κατανάλωση πολλών φυτικών ινών συντελεί σε μακροζωία. Ο μειωμένος κίνδυνος θανάτου μπορεί και αποδοθεί και σε άλλα χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων, όπως ο γενικότερος υγιεινός τρόπος ζωής.

 

Πηγή: http://health.in.gr