Top
Ινομυαλγία: Τι είναι, συμπτώματα και οι τροφές που την επιδεινώνουν - Κρητικού Μαρίνα
fade
10219
post-template-default,single,single-post,postid-10219,single-format-image,eltd-core-1.1.1,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.6,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Ινομυαλγία: Τι είναι, συμπτώματα και οι τροφές που την επιδεινώνουν

Η ινομυαλγία είναι μια διαταραχή που προκαλεί μυϊκό πόνο και κόπωση. Τα άτομα με ινομυαλγία έχουν “ευαίσθητα σημεία” στο σώμα, στα οποία αισθάνονται πόνο με την παραμικρή δραστηριότητα ή πίεση.

Συνήθως είναι συγκεκριμένα σημεία στο λαιμό, τους ώμους, την πλάτη, τους γοφούς, τα χέρια και τα πόδια.

Τα άτομα με ινομυαλγία μπορεί επίσης να έχουν και άλλα συμπτώματα, όπως:

-Προβλήματα ύπνου

-Πρωινή δυσκαμψία

-Πονοκεφάλους

-Πολύ επώδυνη έμμηνη ρύση στις γυναίκες

-Αίσθημα “μυρμηγκιάσματος” ή μούδιασμα στα χέρια και τα πόδια

-Προβλήματα με τη σκέψη και τη μνήμη (φαινόμενο που ονομάζεται και “ομίχλη του εγκεφάλου”)

Κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς προκαλεί την ινομυαλγία. Ο καθένας μπορεί να την πάθει, αλλά είναι πιο κοινή σε γυναίκες μέσης ηλικίας. Τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα και άλλα αυτοάνοσα νόσήματα είναι ιδιαίτερα πιθανό να αναπτύξουν ινομυαλγία. Δεν υπάρχει θεραπεία για την ινομυαλγία, αλλά υπάρχουν φαρμακευτικές αγωγές που βοηθούν να διαχειριστείτε τα συμπτώματα. Ο καλός ύπνος, η άσκηση και η καλή διατροφή μπορεί επίσης να βοηθήσουν.

Έχει, ωστόσο, διαπιστωθεί ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, η υπερβολική κατανάλωση ορισμένων τροφών, επιδεινώνει τα συμπτώματα της ινομυαλγίας. Δείτε ποιες είναι αυτές οι τροφές:

Καφεΐνη: Η κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους και να σας δημιουργήσει προβλήματα στον ύπνο. Παραμένει στο σύστημά σας για αρκετές ώρες, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση. Μπορεί επίσης να αυξήσει τους καρδιακούς παλμούς και την αρτηριακή σας πίεση.

Επεξεργασμένη ζάχαρη: Η ζάχαρη μπορεί να αυξήσει τις τιμές σακχάρου στο αίμα, οι οποίες συνδέονται με την κόπωση των επινεφριδίων. Η υπερβολική ζάχαρη μπορεί επίσης να αυξήσει ακόμη περισσότερο τον πόνο σε πάσχοντες από ινομυαλγία, ενώ, ρίχνοντας το σάκχαρο του αίματος, προκαλεί έξαρση της μυϊκής σύσφιξης και του στρες.

Ασπαρτάμη: Μπορεί να αυξήσει ή να διεγείρει τους υποδοχείς πόνου του νευρικού συστήματος και να σας κάνει να νιώθετε πιο οξύ τον πόνο της ινομυαλγίας. Αυτό μπορεί επίσης να μετατραπεί σε χρόνιο πόνο.

Κορεσμένα λίπη: Αναστέλλουν την κυκλοφορία του αίματος και αυξάνουν την ευαισθησία των απολήξεων στα νεύρα του πόνου.

Κόκκινο κρέας: Είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία εμποδίζουν την σωστή κυκλοφορία του αίματος. Αυτό οδηγεί σε κόπωση και πόνο.

Αλκοόλ: Το αλκοόλ ευνοεί την φλεγμονή, η οποία αυξάνει τον πόνο, επειδή οι τοξίνες που παράγονται από το αλκοόλ δεν επεξεργάζονται καλά από τους ασθενείς με ινομυαλγία.