Top
Τα προβιοτικά ασπίδα προστασίας έναντι της κατάθλιψης - Κρητικού Μαρίνα
fade
10860
post-template-default,single,single-post,postid-10860,single-format-image,eltd-core-1.1.1,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.6,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Τα προβιοτικά ασπίδα προστασίας έναντι της κατάθλιψης

Τα προβιοτικά εκτός από την χλωρίδα του εντέρου κάνουν καλό και στην ψυχική σας υγεία, απομακρύνοντας τις αρνητικές σκέψεις και αποτρέποντας την εκδήλωση κατάθλιψης, υποστηρίζουν Ολλανδοί ερευνητές.

Επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου του Λέιντεν διαπίστωσε ότι η προσθήκη των προβιοτικών που περιέχονται στο γιαούρτι, στην καθημερινή διατροφή μας, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εκδήλωσης κατάθλιψης και να μειώσει τις αρνητικές σκέψεις.

Οι ερευνητές χωρίς με τυχαίο τρόπο σε δύο ομάδες των 20 ατόμων, υγιείς εθελοντές, άνδρες και γυναίκες. Στην πρώτη ομάδα δόθηκε μείγμα προβιοτικών σε σκόνη που περιείχε στελέχη Lactobacillus, Lactococcus και Bifidobacterium. Οι εθελοντές έπαιρναν το μίγμα καθημερινά για τέσσερις εβδομάδες. Η άλλη ομάδα πήρε μίγμα με ανενεργά συστατικά.

Και τα δύο μίγματα ήταν όμοια σε χρώμα, γεύση και οσμή, και η μόνη διαφορά ήταν το περιεχόμενο σε προβιοτικά.

Στην αρχή και στο τέλος της έρευνας, όλοι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν λεπτομερές ερωτηματολόγιο, το οποίο αξιολογήθηκε από ψυχολόγους προκειμένου να διαπιστωθεί η επιρρέπεια στην κατάθλιψη.

Η ομάδα παρέμβασης διαπιστώθηκε ότι ήταν λιγότερο επιρρεπής σε αρνητική διάθεση, από την ομάδα ελέγχου. Επίσης, δεν είχαν εμμονές, που αποτελούν προπομπό της κατάθλιψης και είχαν λιγότερες επιθετικές σκέψεις.

«Η μελέτη δείχνει για πρώτη φορά ότι τα προβιοτικά μπορούν να επηρεάσουν και γνωστικούς μηχανισμούς που είναι γνωστό ότι καθορίζουν την επιρρέπεια σε διαταραχές της διάθεσης. Άρα τα αποτελέσματα παρέχουν τις πρώτες αποδείξεις ότι η λήψη προβιοτικών μπορεί να μειώσει τις αρνητικές σκέψεις που σχετίζονται με την κατάθλιψη», αναφέρεται στα συμπεράσματα της έρευνας.

 

Πηγή: http://health.in.gr