Top
Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Πώς θα αποφύγετε τις εξάρσεις - Κρητικού Μαρίνα
fade
11787
post-template-default,single,single-post,postid-11787,single-format-image,eltd-core-1.1.1,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.6,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Πώς θα αποφύγετε τις εξάρσεις

Αν πάσχετε από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και λάβετε ορισμένα προληπτικά μέτρα μπορεί να αποφύγετε τις εξάρσεις του. Στρες, στενοχώρια, άγχος και κατανάλωση ορισμένων τροφών μπορεί να προκαλέσουν πεπτικά προβλήματα. Μπορείτε να βρείτε μακροχρόνιες λύσεις κάνοντας απλές αλλαγές στον τρόπο που αντιδράτε στο στρες, στη διατροφή και στον τρόπο ζωής.

Στρες

Συμπτώματα που συνδέονται με το στρες συμβαίνουν πιο συχνά και πιο έντονα στους πάσχοντες. Ο έλεγχος του στρες στη ζωή σας είναι σημαντικός για την αποφυγή κρίσεων.

Υπάρχουν αρκετές αποτελεσματικές μέθοδοι για τον έλεγχο του στρες, όπως η βαθιά αναπνοή. Το μυστικό είναι να αναπνέετε από το διάφραγμα και όχι από το στήθος για να χαλαρώσουν οι μυς στην κοιλιά. Σύμφωνα με τη Mayo Clinic, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πιο τακτική εντερική δραστηριότητα.

Χαλαρώστε σταδιακά

Άλλη τεχνική κατά του στρες είναι η προοδευτική χαλάρωση. Η χαλάρωση των μυών στο σώμα μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση του χαλασμένου στομάχου. Για να χρησιμοποιήσετε αυτό το είδος χαλάρωσης αρχίστε σφίγγοντας και χαλαρώνοντας τους μύες στα πόδια. Έπειτα ανεβείτε προς τη γάμπα, τους γλουτούς, την κοιλιά, τα χέρια και κάθε μυϊκή ομάδα του σώματος, τελειώνοντας με το πρόσωπο. Συγκεντρωθείτε στην απελευθέρωση της έντασης σε κάθε μέρος τους σώματος.

Συμβουλευτική

Μπορείτε να δοκιμάστε συμβουλευτική με ειδικό για να καταπολεμήσετε το στρες. Θα εξετάσετε πώς ανταποκρίνεστε στα γεγονότα της ζωής και ο ειδικός θα σας οδηγήσει στην επιλογή πιο αποτελεσματικών πράξεων.

Πίνετε σωστά

Ενώ η κατανάλωση αρκετών υγρών την ημέρα βοηθά στα συμπτώματα σου συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου. Δεν έχουν όλα τα υγρά την ίδια επίδραση στο στομάχι. Το νερό καταπραΰνει το στομάχι αλλά άλλα ροφήματα μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα, όπως τα αλκοολούχα ποτά, ο καφές, το τσάι και τα ανθρακούχα. Το αλκοόλ και τα ροφήματα με καφεΐνη κάνουν χειρότερη τη διάρροια. Τα αναψυκτικά και άλλα ποτά μα ανθρακικό προκαλούν αέρια.

Περισσότερες ίνες

Εκτός από τεχνικές ελέγχου του στρες η αλλαγή στη διατροφή επίσης βοηθά. Ένας από τους πιο κοινούς τρόπους είναι να ενσωματώσετε περισσότερες ίνες στα γεύματά σας.
Ωστόσο, ενώ διατροφικές ίνες μπορούν να ελαφρύνουν γαστρεντερικά συμπτώματα μπορεί να επιδεινώσουν άλλα. Για να ελαχιστοποιήσετε τα προβλήματα δοκιμάστε σταδιακή αύξηση ινών σε διάστημα μερικών εβδομάδων.

Αποφύγετε ορισμένες τροφές

Ορισμένες τροφές επιδεινώνουν τα συμπτώματα του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου. Προσέξτε τι είναι αυτό που σας πειράζει και αποφύγετέ το.

Στους ενόχους περιλαμβάνονται

  • Σοκολάτα
  • Γλυκαντικά χωρίς ζάχαρη
  • Μπρόκολο
  • Όσπρια
  • Γαλακτοκομικά
  • Κουνουπίδι

Όσον αφορά τα γαλακτοκομικά, μπορείτε να δοκιμάσετε να αντικαταστήσετε το γιαούρτι με το γάλα ή να περιορίσετε την ποσότητα γαλακτοκομικών΄. Άλλο που μπορεί να έχει αποτέλεσμα είναι ο συνδυασμός των γαλακτοκομικών με άλλες τροφές.
Αν και οι 7 συμβουλές μπορεί να μη φέρνουν πάντα άμεση ανακούφιση μπορούν να οδηγήσουν σε μακροπρόθεσμες λύσεις με τον καιρό. Δοκιμάστε διαφορετικές τεχνικές για να μειωθεί το στρες και να βελτιωθεί η διατροφή σας ώστε να είστε πιο ανθεκτικοί.

 

Πηγή: http://www.iatronet.gr/