Top
Διατροφή & ψυχική υγεία: Η τροφή που μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης - Κρητικού Μαρίνα
fade
11960
post-template-default,single,single-post,postid-11960,single-format-image,eltd-core-1.1.1,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.6,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Διατροφή & ψυχική υγεία: Η τροφή που μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης

Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή δεν ωφελεί μόνο την καρδιά, το ανοσοποιητικό, τον εγκέφαλο και τα άλλα ζωτικά όργανα και συστήματα του ανθρώπινου σώματος.

Όλο και περισσότερα είναι τα επιστημονικά δεδομένα που έρχονται στο φως ώστε να υπογραμμίσουν το σημαντικότατο ρόλο της διατροφής στην εξασφάλισης καλύτερης ψυχικής υγείας, ευθυμίας και ευεξίας.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of Epidemiology and Community Health, η συστηματική κατανάλωση ψαριού βοηθά να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης κατάθλιψης τόσο στον ανδρικό όσο και στο γυναικείο πληθυσμό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντονγκφένγκ Ζανγκ του Τμήματος Επιδημιολογίας και Στατιστικών Υγείας του Ιατρικού Κολλεγίου του κινεζικού Πανεπιστημίου Τσινγκντάο, μελέτησαν στοιχεία από 26 έρευνες, οι οποίες έγιναν μεταξύ 2001-2014 και συνολικά αφορούσαν περισσότερα από 150.000 άτομα από όλες τις ηπείρους.

Η ανάλυση έδειξε ότι όσοι τρώνε τα περισσότερα ψάρια έχουν κατά μέσο όρο 17% μειωμένο κίνδυνο για κατάθλιψη, σε σύγκριση με όσους τρώνε τα λιγότερα ψάρια μέσα στην εβδομάδα. Η συσχέτιση είναι πιο ορατή στην Ευρώπη. Η μείωση του κινδύνου κατάθλιψης χάρη στα ψάρια φάνηκε να είναι ελαφρώς μεγαλύτερη στους άνδρες (20%) απ’ ό,τι στις γυναίκες (16%).

Από κατάθλιψη πάσχουν περίπου 350 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως και έως το 2020 αναμένεται να είναι η δεύτερη σημαντικότερη αιτία κακής υγείας παγκοσμίως.

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν στα ψάρια μπορούν να επιδράσουν στη δραστηριότητα ζωτικών ουσιών του εγκεφάλου, των νευροδιαβιβαστών, όπως η ντοπαμίνη και η σεροτονίνη, που αποτελούν, άλλωστε, και τους βασικούς στόχους των αντικαταθλιπτικών φαρμάκων.

Επιπλέον, οι πρωτεΐνες, οι βιταμίνες και τα μέταλλα που υπάρχουν στα ψάρια, επίσης βοηθούν στην μείωση του κινδύνου για κατάθλιψη. Γενικότερα, η κατανάλωση πολλών ψαριών αποτελεί ένδειξη μιας υγιούς διατροφής.

Πηγή: http://www.onmed.gr/