Top
Αλλαγή των ρυθμών στη ζωή μας: πόσο σημαντικό είναι για την ποιότητα της; - Κρητικού Μαρίνα
fade
14026
post-template-default,single,single-post,postid-14026,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.6,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Αλλαγή των ρυθμών στη ζωή μας: πόσο σημαντικό είναι για την ποιότητα της;

Για πολλούς ανθρώπους η ζωή είναι ένας αγώνας δρόμου, όπου κάθε φορά προσπαθούν να ξεπεράσουν τον ίδιο τους τον εαυτό, ο ένας στόχος διαδέχεται τον άλλον και καταλήγουν σε σωματική και ψυχική εξουθένωση (burn-out). Ο ψυχοθεραπευτής Danielle Benvenuto, ο οποίος εξειδικεύεται στην ενσυνειδητότητα (mindfulness) και στον διαλογισμό (meditation), αναφέρει πέντε τρόπους οι οποίοι θα μας βοηθήσει να ρίξουμε τους ρυθμούς στην καθημερινότητα μας θα μας φέρει και συνεπώς να κυνηγήσουμε τα όνειρα μας πιο αποτελεσματικά.

Αρχικά είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι το να ρίξουμε τους ρυθμούς μας δεν σημαίνει ότι θα περάσουμε στην αναβλητικότητα. Όταν είμαστε αναβλητικοί έχουμε απλά την τάση να αφήνουμε τα πράγματα μισοτελειωμένα, αδιαφορώντας για αυτά και χωρίς κάποια διάθεση να γίνουμε εξωτερικοί παρατηρητές του εαυτού μας και της διαδικασίας. Αντίθετα, όταν ρίχνουμε τους ρυθμούς μας, σεβόμαστε τον εαυτό μας και το σώμα μας και δεν πιέζουμε τα πράγματα να πάνε πιο γρήγορα, με κίνδυνο υπερκόπωσης, κρίσης άγχους κλπ. Όταν προχωράμε με αργούς ρυθμούς, είμαστε πιο παρατηρητικοί και με ανοιχτό πνεύμα σε νέες επιλογές.

Βάλτε άγκυρα στην αβεβαιότητα! Τείνουμε να εστιάζουμε στον τελικό στόχο μας και ξεχνάμε να απολαύσουμε τη διαδρομή. Όταν πάμε μια βόλτα δεν βιαζόμαστε συνήθως να πάμε σπίτι, αλλά απολαμβάνουμε τη διαδρομή. Τι πιο ωφέλιμο από το να απολαμβάνουμε και στην καθημερινότητα μας τη διαδρομή προς τους στόχους μας; Όταν είμαστε στο εδώ και τώρα, είμαστε πιο ενεργοποιημένοι, ευαίσθητοι και επιλέγουμε συνειδητά την επόμενη μας κίνηση. Επιπλέον, εξίσου σημαντικό είναι η σύνδεση μας με τους άλλους ανθρώπους. Συνήθως όταν μας απορροφούν οι στόχοι μας, απομακρυνόμαστε από τους ανθρώπους γύρω μας, ακόμα και από τους πιο κοντινούς μας. Το να συζητάμε όμως με τους στενούς μας φίλους όταν νιώθουμε πιεσμένοι από κάτι και να μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας, μας βοηθάει να βρίσκουμε ίσως και νέες εναλλακτικές σε καταστάσεις που μέχρι πριν νιώθαμε σαν αδιέξοδες.

Ακόμα, κάτι πολύ σημαντικό είναι να ξαναδούμε και να εκτιμήσουμε όλα όσα έχουμε πετύχει έως τώρα λέγοντας μπράβο στον εαυτό μας, μένοντας όχι τόσο στο αποτέλεσμα, όσο στην προσπάθεια που έχουμε κάνει για να φτάσουμε στο αναμενόμενο αποτέλεσμα. Όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω σίγουρα δεν είναι τόσο εύκολα στην εφαρμογή τους, καθώς έχουμε συνηθίσει να δρούμε διαφορετικά στην καθημερινότητα μας. Όσο όμως δουλεύουμε συνειδητά προς αυτόν τον στόχο, τόσο πιο πολλά θα καταφέρουμε και ως προς την ψυχική μας ηρεμία και ως προς τα όνειρα μας.

 

Κρητικού Μαρίνα
Ψυχολόγος Υγείας/ Συστημική-Οικογενειακή Σύμβουλος

Συνεργάτης Attachment Parenting Hellas
marina.kritikou@yahoo.com

 

Πηγή: https://www.psychologytoday.com

Πηγή φωτογραφίας: Yogi Akal Academy