Top
Η σωστή διατροφή αντίδοτο για την κακή διάθεση; - Κρητικού Μαρίνα
fade
14120
post-template-default,single,single-post,postid-14120,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.6,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Η σωστή διατροφή αντίδοτο για την κακή διάθεση;

Πόση έμφαση δίνουμε στη διατροφή μας όταν αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε πεσμένη διάθεση με διάφορα συμπτώματα όπως ευερεθιστότητα, κλάμα, αϋπνία ή υπερυπνία; Συνήθως εστιάζουμε στο να βελτιώσουμε την ψυχική μας υγεία και ξεχνάμε τους υπόλοιπους παράγοντες που συμβάλλουν (βοηθώντας ή παρεμποδίζοντας) την ευεξία μας. Στις μεσογειακές χώρες, οι άνθρωποι παραδοσιακά κατανάλωναν ελαιόλαδα, έτρωγαν περισσότερο ψάρι από κόκκινο κρέας, έπιναν κρασί και έτρωγαν ξηρούς καρπούς και πολλά φρούτα και λαχανικά εποχής. Οι παραπάνω διατροφικές συνήθειες έχουν συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις και διαβήτη.

Εκτός από τη σωματική υγεία οι διατροφικές αυτές συνήθειες έχει βρεθεί ότι κάνουν καλό και στην ψυχική υγεία. Ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού, με αποτέλεσμα το άτομο να μπορεί να παλέψει τους ιούς και να μην καταβάλλεται από συνεχόμενες ιώσεις. Επίσης, του δίνουν περισσότερη ευεξία και ενέργεια, η οποία τον τονώνει και αποτελεί επιπλέον κινητοποίηση, ώστε να ασχοληθούμε με τους στόχους που έχουμε βάλει. Στην εκπαίδευση ως ψυχολόγος υγείας, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση του να βλέπουμε ολιστικά το άτομο που έχουμε απέναντι μας και να μην γίνεται διαχωρισμός της σωματικής υγείας (σώμα) από την ψυχική υγεία (συναισθήματα). Ο άνθρωπος είναι ένα σύστημα και όχι απλά το άθροισμα των μελών του. Συνεπώς η σωματική επηρεάζει την ψυχική υγεία και το αντίστροφο. Ένα κουρασμένο και ταλαιπωρημένο σώμα φέρνει μια κακή διάθεση, ενώ μια κακή διάθεση μπορεί να ρίξει την άμυνα του ατόμου και να κάνει το σώμα να νοσήσει.

Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό να εντάξουμε στην καθημερινότητα μας και να κάνουμε τρόπο ζωής παράγοντες που ενισχύουν την καλή σωματική και ψυχική υγεία. Αν για παράδειγμα έχουμε διαπιστώσει ότι η επαφή με τους φίλους μας, μας τονώνει και μας αναζωογονεί, είναι σημαντικό να το επιδιώκουμε όσο πιο συχνά μπορούμε. Μπορεί οι ρυθμοί μας να μην μας επιτρέπουν να βγαίνουμε καθημερινά, αλλά μπορούμε να βρούμε λίγα λεπτά για να έχουμε μια τηλεφωνική επαφή με τους δικούς μας ανθρώπους, να μοιραστούμε τα νέα της ημέρας και στο τέλος να πούμε και αστεία να χαλαρώσουμε. Επίσης, ίσως έχουμε δει ότι όταν αποφασίσουμε να εντάξουμε τα φρούτα και τα λαχανικά στην διατροφή μας, έχουμε περισσότερες δυνάμεις και νιώθουμε μεγαλύτερη ευεξία. Τι πιο ουσιαστικό λοιπόν από το να το κάνουμε τρόπο ζωής και όχι περιστασιακή συνήθεια;

Ξεκινώντας και πετυχαίνοντας μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους, όπως το να τρώμε 1 φρούτο και μια πράσινη σαλάτα καθημερινά για αρχή, θα πάρουμε θετική ανατροφοδότηση και θα μπορούμε να το εντάξουμε σε μια φιλοσοφία ζωής. Τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο, αρκεί να το πιστέψουμε και να αρχίσουμε να βλέπουμε πιο ολιστικά τον εαυτό μας διευρύνοντας τους “φακούς των γυαλιών μας”

 

Κρητικού Μαρίνα
Ψυχολόγος Υγείας/ Συστημική-Οικογενειακή Σύμβουλος

Συνεργάτης Attachment Parenting Hellas
marina.kritikou@yahoo.com

 

Πηγή φωτογραφίας: Wise up