Top
Οι στιγμές χαράς το καλύτερο θεραπευτικό μέσο! - Κρητικού Μαρίνα
fade
14232
post-template-default,single,single-post,postid-14232,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.6,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Οι στιγμές χαράς το καλύτερο θεραπευτικό μέσο!

Η καθημερινότητα μας δύσκολη και πολλές φορές πολύ ψυχοφθόρα. Προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε στις καθημερινές προκλήσεις σε επαγγελματικό, οικογενειακό και προσωπικό τομέα, τις οποίες πολλές φορές νιώθουμε σαν να είναι βουνό που πρέπει να το ανέβουμε ξανά και ξανά κάθε μέρα. Το πώς βιώνει και πώς ξεπερνάει ο καθένας μας τις προκλήσεις αυτές εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Πολλές φορές αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε είναι να διαχειριστούμε τα αρνητικά μας συναισθήματα. Οι τρόποι που επιλέγουμε να το κάνουμε αυτό δεν είναι τις περισσότερες φορές φροντιστικοί προς τον εαυτό μας, αλλά ίσως και να φτάνουν στο σημείο να γίνονται αυτοκαταστροφικοί. Με το να μην έχουμε μάθει να κατανοούμε και να αποδεχόμαστε τα αρνητικά μας συναισθήματα, αλλά ούτε και να παρηγορούμε και να φροντίζουμε ουσιαστικά τον εαυτό μας, χρησιμοποιούμε τεχνικές όπως η απόσπαση προσοχής και η εκλογίκευση, οι οποίες ουσιαστικά όχι μόνο δεν διαχειρίζονται λειτουργικά τα αρνητικά συναισθήματα, αλλά έχουν ως αποτέλεσμα να τα βάζουν κάτω από το χαλί και να τα “κουκουλώνουν”.

Ποιο είναι ουσιαστικά το “αντίδοτο” για όλες αυτές τις δυσάρεστες καταστάσεις και συναισθήματα που βιώνουμε; Όσο και αν φαντάζει οξύμωρο την ώρα που το διαβάζουμε είναι οι στιγμές χαράς. Αν προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στα ερωτήματα: “Ποιες στιγμές είμαστε χαρούμενοι; Σε ποιες καταστάσεις, περιβάλλοντα και με ποιους ανθρώπους;”, τότε θα έχουμε βρει και τις απαντήσεις στο πώς να διαχειριστούμε τις δυσάρεστες καταστάσεις πιο αποτελεσματικά. Ίσως να μην βρούμε εύκολα τις απαντήσεις που ψάχνουμε, καθώς έχουμε μάθει να εστιάζουμε στα αρνητικά της καθημερινότητας μας. Το τι θα μας τραβήξει την προσοχή όμως είναι κάτι το οποίο εμείς θα επιλέξουμε. Μπορεί να μην έχουμε τον έλεγχο όλων όσων διαδραματίζονται γύρω μας και αυτό να μας κάνει να νιώθουμε πιο ανήμποροι και αβοήθητοι, αλλά μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο σε αυτά που επιλέγουμε να εστιάσουμε.

Όταν το κατανοήσουμε και εστιάσουμε σε αυτές τις στιγμές που μας προσφέρουν χαρά, τότε το επόμενο βήμα είναι να βρούμε πώς μπορούμε να τις αυξήσουμε και να τις ενσωματώσουμε στην καθημερινότητα μας. Αυτό είναι το πιο ουσιαστικό θεραπευτικό μας εργαλείο για να ενισχύσουμε την ψυχολογική μας ανθεκτικότητα και να μπορούμε να παλέψουμε τις αντιξοότητες με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι. Οι περισσότερες θετικές στιγμές και η επαφή με θετικούς, μη τοξικούς ανθρώπους θα μας δώσουν σημαντική υποστήριξη που τόσο έχουμε ανάγκη. Αν τις αναζητήσουμε θα δούμε ότι και υπάρχουν και έχουμε τον έλεγχο στο να τις αυξήσουμε και αυτό είναι πολύ ελπιδοφόρο.

 

Κρητικού Μαρίνα
Ψυχολόγος Υγείας/ Συστημική-Οικογενειακή Σύμβουλος

Συνεργάτης Attachment Parenting Hellas
marina.kritikou@yahoo.com

 

Πηγή:  http://wp.loveletters.gr

Πηγή φωτογραφίας: XFloor